pátek 3. února 2012

Motivační kalendář pro děti

U Moniky v obchůdku jsem objevila zajímavý nápad na motivační kalendář pro děti. Chtěla jsem si ho objednat, ale jelikož máme velkou sbírku nevyužitých samolepek, rozhodla jsem se, že motivační kalendář vyrobím na zkoušku sama. Neočekávala jsem nějaké nadšení, natož motivaci za samolepky. O to víc jsem byla překvapena uklízejícím Lukáškem, který se snaží, jen aby byl odměněn samolepkou. Nevím, jestli význam kalendáře dostatečně pochopila Sárinka, ale poctivě se chodí dívat na udělované samolepky. Dnes dostala prvního šklebíka a říkala "špatně", tak si myslím, že částečně jeho smysl chápe. Nejvíce se mi na kalendáři líbí zhodnocení týdne - co jsme zažili, co nového víme, co vylepšíme, co nás rozesmálo. Lukášek jde z obědu a neví, co bylo na oběd. Těžko z něho páčíme zážitky, dojmy, proto se mi líbí i to celkové zhodnocení a uvědomění si, co jsme za ten týden vlastně prožili. Možná to nadšení ze samolepek brzy opadne, ale i za těch pár dní úklidu a snažení za to určitě stojí.




5 komentářů:

  1. Leni, to jsi vystihla krásnou větou "i těch pár dní za to stojí"...když Kuba něco zapomene nebo už to dělá hůř, s úsměvem vzpomínám na ty dobré dny:-))
    Držím palce, ať se to u Sárinky ujme. Když vidím třeba mou neteř a jiné děti, říkám si, že by lištu s úkoly a nějaký systém potřebovaly jako sůl také. Taková integrace zlobilů mezi autisty:-)))
    Magda

    OdpovědětVymazat
  2. Leni, jsi šikula, tak ať motivace samolepkami funguje k tvé radosti:-)

    OdpovědětVymazat
  3. Motivaci samolepkami používám asi od 5-6 let věku Elišky. To bylo jediné, co na ni tehdy zabralo.
    Vlastně to používáme doteď (i když ted už stačí hvězdičky)...nálepky dostává za dobré chování, ale i za zalití kytek, za hru na flétnu, za odnesení lahví do kontejneru ap...Za 30 nálepek dostane odměnu.

    OdpovědětVymazat
  4. Moc pěkný kalendář. Až bude Míša starší, něco podobného také zavedeme. Teď bere spíš okamžitou meteriální odměnu :-).

    OdpovědětVymazat
  5. Krasa, teda to muselo dat prace!!! Leni jsi jednicka. Tak at Sarince slouzi jen ku prospechu a co nejdele.:-)

    OdpovědětVymazat